transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

IDIOTER!

Publicerad 2012-12-15 21:09:40 i Transigt

det var ganska länge sedan jag hånglade på klubb. men i går gjorde jag det igen.
göttigt, svettigt och roligt.

MEN DETTA MÅSTE VI PRATA OM:
cismän som tar sig friheter som är helt absurda. (ja, för det är bara cismän som tar sig den friheten).

när jag var en sådär sjutton, arton, nitton år och klubbade med flaskleg på heteronormativa klubbar blev jag och den jag hånglade med knuffade på, skrikna på, tillsagda att sluta, förföljda med mera. detta hände för att jag passerade som tjej och hånglade med personer som också gjorde det. flathångel på heteroklubb. för många så pass provocerande.

det har gått några år sedan dess. jag blev totalt osugen att hångla på klubb. sen började jag helgpendla till blekinge och klubbade väldigt lite.

men så i går så gjorde jag det igen. som sagt; göttigt, svettigt och roligt.

MEN VAD I HELVETE HÅLLER DESSA CIS-MÄN PÅ MED?

detta hände i går:
1. en man ställde sig extremt nära och stirrade. när vi flyttade oss en meter från honom ställde han sig i vägen. 2. en man knackade mig på axeln och frågade: FÅR JAG VARA MED ELLER? HÖHÖHÖ… 3. en man kom extremt nära och det kändes hotfullt. vi flyttade oss till andra sidan rummet. mannen följde efter. 4. en fjärde man viskade något till min hångelpartner så att den skrek: är du helt dum i huvudet?

och då var vi på en queerklubb.

detta är alltså senariot.
radom cisman känner att han har rätt att ta extremt mycket plats på flatklubb. han ser vad han antar är tjejer hångla. han tänker att den här situationen måste jag blanda mig i på något sätt. utöva makt. skapa otrygghet. nedvärdera. och sen gör han det. tar sig friheten att göra det.

och det var ju inte en ensam galning. utan fyra personer under loppet av en timme.

jag blir helt matt. gick hem med en stor klump i magen och tänker att världen är en jävla skitvärld.

“krossa krossa krossa alla kön
mansasen kan be sin sista bön
de kan dra åt helvete
queer förening till världens ände!“

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela