transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Min process

Publicerad 2013-04-25 00:58:31 i Transigt

Idag tänkte jag på min transprocess och kommer att det var länge sedan jag tänkte på den. Min tid har bara gått åt att bekymra mig över hur andra mottar informationen om att jag är trans. Jag har inte hunnit tänka eller reflektera kring min könsidentitet. Jag kom fram till att min process går bra:

- Jag gillar mig själv. Jag känner mig "rätt".
- Jag har gjort ett juridiskt namnbyte.
- Jag är så jävla ute ut garderoben, på flera sätt.
- Jag har kunskap och lugn i min kunskap.
- Jag vågar oftast säga ifrån om någon tilltalar mig fel eller osmidigt.

I övrigt mår jag dåligt just nu. Jag har typ bränt ut mig. Men det är så skönt att vara en aningens mer stabil i sig själv än vanligt. Jag återkommer till det om och om igen. Men oj, vad skönt det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela