transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Hur blev det såhär?

Publicerad 2013-03-05 22:49:57 i Transigt

Varför blev jag som jag blev? Det funderar jag på ibland.
Kan det bara vara miljö? Eller är det något i generna. Jag hänger mer många som är som jag. Vi som skaver lite i annars välfungerande vita medelklassiga familjer. Fast vi är inte så många. Vi bara har samlats. Sökt oss till varandra.

Jag har vuxit upp på samma sätt som mina syskon.
De har till viss del också varit lite out siders. Men det har liksom löst sig nu när de blivit vuxna. De är intresserade av politik. Men de är inte aktivister. De är snygga på ett sätt som följer någon form av tidningsideal. De vill leva i tvåsamma heterosexuella relationer. De vill ha en utbildning och ett körkort. Och så småningom en familj.

Varför vill inte jag det? Varför blev inte jag så?

Jag har försökt. Jag har verkligen försökt att vara där. Men det går inte. Jag är ju inte där. Jag vill inte det där. Jag kan inte. Jag klarar inte av mig själv då.

Jag är inte cis. Jag är inte hetero.
Jag är inte längre monogam heller.

Vad var det som hände? Vilka är skillnaderna?
Och varför är vi så få?

Kommentarer

Postat av: alex

Publicerad 2013-03-06 20:00:46

Jag är helt övertygad om att det inte har med miljö att göra.
Miljön spelar nog in i hur man hanterar det, men jag kan inte tänka mig att det påverkar om det finns där eller inte. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela