transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Sedan sist

Publicerad 2013-02-19 23:56:05 i Transigt

Det har hänt så himla mycket trangrejer på sista:

- Är officiell i mitt namn.
- Har använt binder för första gången. Grät typ när jag satte på mig den. Kände lycklighetskänslor.
- Blev gratulerad av mamma på namnsdagen... Det gamla namnets namnsdag. Kunde hon liksom inte bara låta bli.
- Har krisat upp och ner och upp och ner.
- Har delat fina transmoments med andra transpersoner.
- Är totalt transtrygg i mitt hem. Alltså kan prata om trans hur mycket jag vill och alla förstår och lyssnar och svarar och är intresserade.
- Har börjat stå upp för mig själv.
- Är jättetrött på att komma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela