transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Jag har aldrig känt mig mer som mig själv

Publicerad 2013-02-21 00:12:12 i Transigt

Det hände något på bloggen under förra dygnet. Helt plötsligt var ni 80 stycken här. Efter ett av mina kanske bittraste inlägg någonsin.

I dag har jag skickat ett mejl till en person i min omgivning som betyder mycket för mig. Jag förklarade transgrejen såhär:

Jag har aldrig känt mig mer som mig själv.

Det är faktiskt helt sant. Och att vara trans är gött, inom mig.
Det är bara det är det är så många runt ikring som inte förstår. Det minsta.

Kommentarer

Postat av: Love

Publicerad 2013-02-21 11:09:53

Hmm- måste man inte besöka bloggen för att kunna läsa inlägget? Bra eller dåligt.. Alltså borde du ha 80 läsare oavsett om inlägget var gnälligt eller inte!
Detta var bara ett tillägg. Faktum är att det överlag är svårt att hitta transbloggarna om dom inte finns länkade på någon samlingsplats. Själv hittade jag din på bloglovin nyligen så jag är en ny läsare. Iallafall ville jag bara slänga iväg ett hej och lycka till och peppa dig till att fortsätta skriva. Det finns alltid någon, någonstans som kan hämta styrka och inspiration i det du skriver..

Svar: Tack! Vad glad jag blir för din kommentar. Du kan hitta en del transbloggar på tranformering.se - Men verkligen inte alla.
Louv None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela