transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Jag måste prata trans!

Publicerad 2012-08-29 20:46:14 i Transigt

Jag har ett helt outtömligt behov av att prata om trans just nu. Jag vill prata trans hela tiden. När jag gör det känner jag mig lätt. Även om det inte är grejer som berör just precis mig. Jag behöver prata trans utan att förklara mig och utan att försvara mig. Men jag måste prata trans.

Jag behöver bli starkare i det här. Jag måste känna mig stadigare. Varje gång jag tänker att jag bara får för mig, att jag bara tramsar och krånglar vet jag att jag har fel. För när jag tänker på mig själv som okönad blir jag glad. Jag har till och med kommit på mig själv med att le. Jättestort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela