transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Neutralt namn

Publicerad 2012-08-30 22:24:27 i Transigt

Just nu letar jag efter ljus och lyckta efter ett neutralt namn. Jag tycker inte illa om mitt nuvarande könade namn men jag vet att det finns något bättre och okönat. I sommras har jag tilltalats med ett smeknamn och inte med mitt könade förnamn. Det har varit helt underbart. Dock är smeknamnet inget jag alltid kan kallas.

Jag testar jättemycket. Låtsa namn typ, eller hittepå med en neutral klang. Men jag hittar inte rätt. Jag tänker att jag skulle trivas med något på H eller F eller E. Eller kanske något annat. Fast jag vet inte vad. Förslag mottages, vänligen men bestämt.

Kommentarer

Postat av: Elias

Publicerad 2012-09-07 14:54:22

Det finns en lista med neutrala namn på

http://hem.passagen.se/transex/names_unisex.html

fast du kanske redan kollat där =)

Svar: Tack! Ska verkligen kolla där.
Louv None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela