transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

"Hej mamma! Jag är homo och trans!"

Publicerad 2012-11-25 22:43:00 i Transigt

Har detta mysiga med att komma ut för mina föräldrar framför mig just nu.

Jag har vetat att jag blivit kär i andra än cismän sedan jag var 13. Sa inget. Ha haft ett förhållande som uppfattats som heterosexuellt på sistone. Mina föräldrar fick veta det.

Nu kan jag inte gömma mig bakom de förhållandet längre.

Nu måste jag komma ut. För min egen skull.

Frågan är nu. Ska jag komma ut som:
Homo och trans på samma gång eller ska jag ta först det ena sen det andra. (Jag är ju inte ens homo eftersom jag inte upplever att det finns något "samma kön" jag kan bli kär i. Men ni fattar grejen).

Lika bra att ta allt på en gång va?

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2012-11-26 15:46:17

Ta allt samtidigt. Tror det är det bästa iaf. När jag kom ut för mamma nämnde jag inget om min sexualitet, men är du i ett förhållande är det ju en annan sak. Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela