transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Heteronormshatet

Publicerad 2012-11-11 21:50:30 i Transigt

Ibland tänker jag att det är så himla mycket med mig alltid. Att jag alltid ska hålla på att sticka ut och vara till besvär. Önskar ibland att jag bara fick vara lite "vanlig". Alltså jag vet att det är heteronormen som får mig att känna så. Heteronormen jagar allt och alla utanför den och försöker tysta ner. Ibland lyckas den. 
 
Sen jag var 13 och kom på att jag inte var en tjej som gillar killar har jag från och till försökt anpassa mig i perioder. Försökt smälta in. Straight acting. Jag har hatat det men tyckt att det varit skönt att få smäla in. 
 
Jag är vit och kommer från någon form av medelklass. Jag är priviligerad. 
Ibland önskar jag att jag bara skulle få vara cis. En tjej. En tjej som också är hetero. 
 
Inte en transperson som inte förstår sig på kön men helst ligger med flator. 
 
Återigen det är heteronormen som förstör mitt psyke. 
Heteronormshatet jag känner. 
 
Heteronormshatet jag känner. Så jävla starkt. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Andrea

Publicerad 2012-11-30 21:13:16

Har funderat mycket på det här med kön och jag blev så glad när jag hittade din blogg. Äntligen någon som känner liknande som jag! (använder inte pronomet hen om mig själv)
Man blir ofta bortglömd som transperson, speciellt om man inte definierar sig som transsexuell, och det känns skönt att se att det finns fler som jag. Sånna som bara vill vara sig själva.

Svar: Vad glad jag blir att du skriver till mig.
Vi är många fler än vad vi tror. Vi finns lite här och lite var. :)
Louv None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela