transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Förresten så är jag trans

Publicerad 2012-10-18 20:31:45 i Transigt

Fick ett mejl på Facebook av en gamla kompis. Det är en vän jag umgåtts med i sex år ungefär. Vi har blivit vuxna samtidigt, delvis tillsammans. Delvis på varsitt håll. Det är en mycket fin människa som jag inte hunnit träffa särskilt mycket på sistone. Vi mejlades om vardagssaker. Avslutade mejlet med att säga ungefär såhär: Förresten har jag kommit på att jag är trans. Nu vill jag kallas Louv. Och jag känner mig bättre än någonsin.

I morgon får jag veta om jag får platsen i ett kollektiv som jag har sökt. De kallar mig vid fel pronomen men vid rätt tilltalsnamn. Där vill jag nog bo. Och sen blir allt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela