transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

NEJ!

Publicerad 2012-10-11 22:35:59 i Transigt

"Just i det här läget blir det ju lättare för dig, för du är ju tjej"

NEJ!
Jag är inte tjej.
Du antar att jag är tjej.

Du förutsätter att jag är tjej för att jag pratar på ett sätt som du lärt dig att tjejer pratar på. Trots att jag inte ser ut som du lärt dig att en tjej ser ut förutsätter du att jag är en tjej. På grund av hur jag pratar. På grund av vilket namn du fått veta att jag har.

Flera gånger om dagen könas jag. För det mesta bryr jag mig inte. Men ibland. Ibland blir jag bara så trött.

Fast idag har mitt ena fina, fina syskon låtit bli att köna mig. Det känns finare än snus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela