transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

På samma nivå

Publicerad 2012-10-04 23:12:07 i Transigt

Idag har jag pratat med min kompis en lång stund. Min kompis är också trans och vi har bland annat jobbat ihop. På vårt jobb har vi drivit transfrågan tillsammans med andra kollegor. Vi är ett jättefint arbetsgäng, det är vi verkligen och alla är kompetenta fina människor som är bra att ha att göra med. När vi mått motstånd i arbetet med transfrågan har vi haft varandra och vi har kunnat ventilera tillsammans. Fast ibland är det skönt att få prata med en som inte är cis. Med en som förstår att trots att det inte borde göra det blir en personligen illa berörd av människor (som p.g.a. okunskap) som säger jävligt klumpiga saker.

Hela min arbetsplats hade för ett tag sedan ett möte om transinkludering som min kompis inte kunde vara med på. Idag pratade vi om hur hela mötet hade gått. Den förstod varenda nyans i det jag sa. Det var det mest befriande på flera dagar. Den förstod att jag som person blev illa berörd och den tyckte inte att det var något konstigt. Det var som att vara på samma nivå. Det var helt enkelt att prata med någon som fattade precis.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-05 15:46:18

Aah, jag är lite avundsjuk på det. Shit vad gött att ha någon som förstår. Glad för din skull! :)

Postat av: Alex

Publicerad 2012-10-05 15:48:39

Den förra kommentaren var från mig, glömde kolla så att namn var ifyllt. -.-

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela