transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Studie om unga transpersoners möjlighet till en trygg vardag

Publicerad 2012-10-08 20:59:40 i Transigt

Denna sida hittade jag på Facebook: http://www.facebook.com/UngOchTrans?fref=ts
 
Sähär står det i presentationstexten: 
 
"Hej, 
Jag heter Anna Brittesland och läser ett masterprogram i utbildningsvetenskap vid Uppsala Universitet. I höst kommer jag att skriva min masteruppsats och arbetstiteln är för närvarande Ung och trans* - Att leva med en icke linjär könsidentitet i en heteronormativ skola. Syftet med studien är att studera hur unga transpersoner har möjlighet att skapa en trygg vardag och har möjlighet att utve
ckla sin könsidentitet i en skolkontext samt hur dessa individer upplever att skolan lyckas skapa en trygg och rättvis miljö för dem. 

Jag söker personer som jag kan intervjua och jag är intresserad av att intervjua personer mellan 13-20 år som lever med en trans*identitet. Jag har valt att använda mig av en bred definition av trans* och att alltså innefatta både personer som kan betecknas som transsexuella och personer som lever med en könsvariation utan närmare specifikation. Respondenterna kommer att intervjuas om framförallt erfarenheter av skolmiljön men även om fritiden och synen på framtiden. 

Jag vill komma i kontakt med personer som kan vara lämpliga att delta i studien. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Hör gärna av er så kan jag berätta mer om studien. 

Med sol, 
Anna Brittesland" 
 
Ett litet tips. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela