transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Det här gör mig förbannad:

Publicerad 2012-09-15 16:05:23 i Transigt

Detta orkar jag inte med:

- Gymnasiekillar. Vad är det för jävla mansroll de försöker ta efter. Seriöst, vad håller de på med? Gestikulerar övermycket (tar alldeles för mycket plats) och har så jävla mycket dålig attityd. Tror att de är reko när alla deras skämt bygger på heterosexsism.

- Att jag inte kommit ut för min familj.

- Min familj med sällskaps heterobubbla där de tar sig rätten att prata om och värdera icke heteros eller/och transpersoner.

- Okunskapen om trans (igen)

- Trevliga cistjejer som talar om för sina transkompisar att de inte heter de namn de skulle vilja heta egentligen. Det värsta är att dessa cistjejer inte fattar att de kränker eftersom de inte kan ett dyft om trans.

- Att bli ifrågasatt så fort jag inte klär mig traditionellt tjejigt. Jag är dessutom en vuxen människa. Att folk ens bryr sig!

ALLTSÅ JAG ORKAR INTE!!!

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2012-09-15 22:28:11

Förstår precis din frustration.

Svar: Vi är aldrig ensamma!
Louv

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela