transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Ingen etikett men mycket vett

Publicerad 2012-09-23 22:00:24 i Transigt

Idag var jag på ett möte med en nystartad grupp som arbetar politiskt med HBTQ-frågor. Jag satt i en soffa med bara en massa andra transpersoner. Och jag sa att jag heter Louv under presentationsrundan. Några av de i gruppen har träffat mig när jag kallat mig mitt födelsenamn men några av dem var för mig helt nya personer och vise versa. Alltså känner de mig som Louv och inget annat. Så jävla gött.

Festen igår gick bra. Jag träffade mycket släkt och då könas en ju hela tiden. Dotter, gumman, syster, hon... Och så vidare. Dock försökte jag avköna folk genom att använda den som pronomen och det roliga är ju att folk hänger på. Det blir väldigt naturligt att använda den många gånger. Även om vissa blir lite frustrerade när en pratar om någon och de inte fattar vilket kön personen har.

Jag hade inte heller någon klänning. Det blev svarta jeans och min glittrigaste jacka. Och massa, massa, massa glittrig ögonskugga. Och glittriga skor. Neutralt, glittrigt och gött.

Jag var dock en "bordsdam" men satte mig på "fel" sida om min "bordsherre" och sa att jag sysslar inte med etikett men dock med vett.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-03 20:23:51

"...jag sysslar inte med etikett men dock med vett"

Bra sagt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela