transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Jättebra att du frågar, tack!

Publicerad 2012-09-06 21:19:30 i Transigt

Idag har jag gjort en intervju med en person jag inte känner. En kort intervju över telefon. Vi hade ett bra samtal och jag var mycket nöjd när det var klart. Började skriva och kom på att jag var tvungen att ge personen ett pronomen. Skickade ett SMS, en chansning, men ändå ett försök eller en chans det beror på hur en ser det, jag frågade helt enkelt om det var okej att jag könade personen eller inte och vilket pronomen den föredrog. Den svarade att det var helt okej att köna den. Och meddelandet avslutades med: "Jättebra att du frågar, tack!". Jag blev så himla glad. Och nöjd.

"Klart att jag frågar! Tack för att du svarade", svarade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela