transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

"TJEJERNA MOT KILLARNA!!!"

Publicerad 2012-09-20 21:38:22 i Transigt

Idag spelade vi bollspel på skolgården. Jag går på folkhögskola. Ungefär som mellanstadiet och högskola i någon blanding. I sann mellanstadieanda skrek en av (cis)killarna: "TJEJERNA MOT KILLARNA!!!" och jag ville svara: "AMEN DÅ ÄR JAG NÅGONSTANS MITTEMELLAN DÅ. JA JUST JA, JAG ÄR JU EN ANING TRANS. GANSKA MYCKET TRANS FAKTISKT."

Men det gjorde jag inte såklart.

Har förresten alltid hatat uppdelningen tjejerna mot killarna. Aktiv motståndare since 1997 (det var väl då någon gång jag var i sammanhang där det jämt och ständigt skulle delas upp)

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2012-09-21 16:01:08

det är ganska sjukt egentligen, att en kan vilja dela in i grupper efter hur en ser ut när en är född.
gillar inte heller uppdelning mellan "killlar och tjejer" utan vill hellre inte ha könsuppdelning överhuvudtaget, bättre dela in genom 1-2-1-2 osv.. om indelning ens ska ske, eller att pedagogen ska dela in.
stå på dig!

Svar: helt stört. det är ofta totalt onödigt. i ettan (på grundskolan) hade vi en lärare som aldrig delade in oss efter kön, jag älskade den läraren och har förstått att hen nog är väldigt ovanlig.
tack! :)
Louv

Postat av: Elias

Publicerad 2012-09-22 12:15:47

Hej du, jag kanske frågat förut men missat att du svarat men jag undrar om det är okey att länka till dig?

Svar: Absolut! :)
Louv

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela