transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Kommentarer

Postat av: K

Publicerad 2012-09-17 19:34:14

Hej duh! Trevlig blogg! Är själv "tjej" och har fått höra tusen gånger att jag minsann inte får välja den blå snöoverallen/leksaken, ska lugna ner mig och inte ta så stor plats och mycket mer. Så stor press och jag tror minsann att jag håller på att anpassa mig alldeles för mycket bara för att jag inte orkar annat....hemska samhälle med sin hjärntvättning. Som barn känns det så naturligt att man får vara allt men jag märker själv hur jag mer och mer styrs av dessa inlärda tankar, och jag kommer inte bort från det!! Bläääääääääääääääääää! :(

Postat av: K

Publicerad 2012-09-17 19:35:16

Hej duh! Trevlig blogg! Är själv "tjej" och har fått höra tusen gånger att jag minsann inte får välja den blå snöoverallen/leksaken, ska lugna ner mig och inte ta så stor plats och mycket mer. Så stor press och jag tror minsann att jag håller på att anpassa mig alldeles för mycket bara för att jag inte orkar annat....hemska samhälle med sin hjärntvättning. Som barn känns det så naturligt att man får vara allt men jag märker själv hur jag mer och mer styrs av dessa inlärda tankar, och jag kommer inte bort från det!! Bläääääääääääääääääää! :(

Svar: Hej du! Jag känner igen mig. Så känner jag också. Jag försöker bryta de mönster jag är invand i. Det viktigaste är att jag får känna att jag kan vara som jag är, i alla fall inför mig själv. Jag fick lite mer styr på det hela när jag fattade skillnaden på könsidentiet, könsuttryck och juridiskt- och biologiskt kön. Att de fyra inte behöver stämma överens och framför allt inte vara konstanta. Jag hejar på dig!
/ Louv.
Louv

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela