transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Flytta

Publicerad 2013-01-16 21:34:48 i Transigt

Jag ska flytta. I dag har jag packat första flyttlådan.

Jag ska flytta till ett ställe med andra människor. En känner jag redan. Jag tycker fruktansvärt mycket om den. En annan känner jag genom historier och lovord. Och sen bor där en bra person till som ska åka bort lite.

Jag kommer flytta till ett ställe där ingen någonsin kommer kalla mig vid fel namn. Där ingen kommer säga fel pronomen. Där jag inte kommer behöva förklara varför jag är som jag är. Varför jag väljer och gör som jag vill. Jag kommer flytta till ett ställe där min ilska kan förstås. Där min vision delvis är delad. Där vi på något sätt kanske är på samma tankenivå. Jag kommer flytta till ett ställe där jag kan vara arg på mina klasskamrater utan att behöva förklara varför deras idiotiska beteende irriterar mig. Jag kommer flytta till ett ställe där jag kan ha relationer med vem jag vill. Hur många jag vill. Utan att bli ifråga satt.

Och så vill jag äta semlor. Med dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela