transigt.blogg.se

En blogg bortom kön

Jätteute

Publicerad 2013-01-17 22:09:50 i Transigt

I dag har jag kommit ut jättemycket:
- För min ansvariga lärare på min utbildning (jag har visserligen redan berättat för den att jag är trans men inte att jag bytt namn).
- För två av mina klasskamrater som jag ska praktisera hos.
- För min praktikhandledare.
- För alla som mejlar mig på min jobbmejl.

Jag känner mig helt slut i huvudet. Men det känns skönt. Fantastiskt skönt.

På lördag ska jag fika med en kompis från ett gammalt gäng jag hängt med under många år men inte hänger med så mycket med just nu. Mycket p.g.a. att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna berätta om mitt namn för dem. Jag och min kompis ska prata om hur jag ska kunna berätta på bästa sätt. Snart vet precis alla. Då är det dax att skicka in namnändringspapperna.

I morgon ska jag hångla. Det är ju också otroligt kul.
Och så kan du lyssna på en homonormativ podcast om du vill: https://soundcloud.com/homosfaren - Det är också kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kön är ljug. Det vet jag.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela